خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

هوای شهر کرمانشاه در حالت هشدار قرار دارد


کرمانشاه- ایرنا- رییس اداره نظارت و پاییش محیط زیست استان کرمانشاه اعلام کرد که وضعیت آلودگی هوای شهر کرمانشاه در حالت هشدار قرار دارد.

ثریا قربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: هم اکنون (ساعت 13) میزان ریزگردهای موجود در آسمان شهر کرمانشاه 230 میکروگرم بر متر مکعب هوا است که وضعیت هشدار را نشان می دهد.
به گفته وی، میزان ریزگردهای هوای شهر کرمانشاه در ساعت هفت صبح امروز به 270 میکروگرم بر متر مکعب هوا رسید.
رییس اداره نظارت و پاییش محیط زیست استان کرمانشاه افزود: میزان غلظت آلاینده ها در آسمان استان کرمانشاه در ساعات مختلف روز نوسان دارد.
قربانی در پایان گفت: از ابتدای سال تاکنون و با احتساب امروز، هوای کرمانشاه هفت روز در حالت هشدار و یک روز هم در حالت اضطرار قرار داشته است.
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه نیز از ادامه یافتن آلودگی هوای استان تا پایان هفته و در اکثر مناطق و شهرهای آن خبر داد.
شاهرخ پارسا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش بینی های صورت گرفته حاکی از آن است که به دنبال وقوع پدیده گرد و غبار دید افقی در نواحی مرزی استان به حدود هزار متر و در شهر کرمانشاه به حدود چهار هزار متر کاهش یابد.
پارسا ادامه داد: شدت گرد و غبار و غلظت ذرات معلق موجود در هوا برای روز پنجشنبه بیشتر خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه اظهار کرد: وزش کوچکترین بادی باعث ایجاد توده‌های گرد و غبار در عراق می‌شود و هم مرز بودن استان ما با این کشور سبب ورود این توده ها به آسمان کرمانشاه می شود.
وی اظهار کرد: شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب و ثلاث باباجانی بیشترین آلودگی هوا را در روز پنجشنبه (فردا) خواهند داشت که البته شرایط در روز جمعه بسیار بهتر خواهد شد.
پارسا همچنین در خصوص دمای استان گفت: پیش بینی می شود امروز و امشب قصرشیرین با 37 و اسلام آباد، کنگاور و سنقروکلیایی با 9 درجه بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان باشند.
وی در پایان اظهار کرد: دمای هوای امروز شهر کرمانشاه نیز در گرم ترین ساعت به 31 و امشب در خنک ترین ساعت به 13 درجه بالای صفر خواهد رسید.
یک پزشک متخصص ریه هم با اشاره به آلودگی هوای کرمانشاه از مردم خواست که از فعالیت های بدنی در فضای باز خودداری کرده و در زمان تردد در سطح شهر از ماسک فیلتردار استفاده کنند.
کاوه امینی به ایرنا افزود: وجود ریزگردها در هوا برای سلامت تمامی افراد جامعه مشکل ساز است، اما می تواند برای کودکان، افراد مسن، زنان باردار و افراد دارای بیماری های قلبی و تنفسی خطرآفرین باشد.
این پزشک به مردم توصیه کرد: مردم تا حد امکان در شرایط ضروری، از منزل خارج نشوند و از انجام حرکات ورزشی و فعالیت‌های شدید بدنی پرهیز کنند و در صورت حضور در معابر شهری، از ماسک‌های فیلتردار استفاده نمایند.
امینی تاکید کرد که زنان باردار تا بهبود وضعیت هوا، تحت هیچ شرایطی از منزل خارج نشوند.
شهروندان کرمانشاه در سال 94 هم، 36 روز در هوای خارج از استاندارد نفس کشیدند که 33 روز آن شرایط هشدار و 2 روز هم وضعیت اضطرار را تجربه کردند.
در سال 93 نیز شهر کرمانشاه در مجموع 24 روز هوای غیراستاندارد داشت که 22 روز آن در وضع هشدار، یک روز در وضعیت بحران و یک روز هم در وضع اضطرار قرار بود.
استان کرمانشاه همانند استان های ایلام و خوزستان، در چند سال گذشته حسابی با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.
این پدیده شوم نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط،‌ بشدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد