خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

عربستان ازکارگران خارجی مالیات می گیرد


تهران - ایرنا - عربستان قصد دارد بر درآمد کارگران خارجی شاغل در این کشور مالیات وضع کند.

ایگاه خبری اینترنشنال بیزینس تایمز روز چهارشنبه در این زمینه گزارش داد: عربستان این تصمیم را برای افزایش درآمدهای تقلیل یافته در نتیجه کاهش بهای نفت خام اتخاذ کرده است، اقدامی که در صورت عملی شدن می تواند بر وضعیت 9 میلیون کارگر مهاجر شامل سه میلیون کارگر هندی در این کشور تاثیر بگذارد.

پیشنهاد وضع مالیات بر درآمد کارگران خارجی در قالب طرحی موسوم به تغییر ملی که هفته گذشته خبرهای مربوط به آن منتشر شد، مطرح شده است.
ابراهیم العساف وزیر دارایی عربستان گفت که این پیشنهاد، جدید نیست و پیش از این نیز ارائه شده بود، اما این بار از سوی وزارت دارایی مطرح می شود.
وی یادآور شد که دولت ریاض قصد ندارد از شهروندان سعودی مالیات بر درآمد اخذ کند.
از تصمیم اخذ مالیات از درآمد کارگران خارجی به عنوان ابتکارعمل محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان یاد شده است و گامی مهم برای فاصله گرفتن از سیاست های قبلی این کشور محسوب می شود.
عربستان برای شروع، هم راستا با پنج عضو دیگر شورای همکاری خلیج فارس، وضع مالیات بر ارزش افزوده را از سال 2018 به منظور افزایش درآمدها در دستور کار خود قرار می دهد.
الشیخ اقتصاددان ارشد بانک تجارت ملی عربستان در عین حال گفت که این اقدام ممکن است نتیجه معکوسی داشته باشد.
وی افزود: وضع مالیات بر درآمد کارگران خارجی ممکن است در نهایت بر کارفرمایان آنها فشار وارد آورد، به طوری که کارفرمایان جذب نیرو را دشوار ببینند و پست های شغلی را خواه با دستمزدهای بالا یا با دستمزدهای پایین پر کنند.
براساس اعلام سفارت هند در عربستان، بیش از سه میلیون شهروند هندی در عربستان زندگی می کنند و در بخش های مختلف از ساخت و ساز گرفته تا موارد علمی و پژوهشی فعالیت دارند.
خاورم**9109**

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد