خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

گفت و گو با سجادی فرماندار بهشهر :

همه هجمه ها به سمت دولت است

سکینه نوری تیرتاشی: همزمان با هفته دولت که بهانه ای برای ارزیابی عملکرد  دولت تدبیرو امید در مازندران است  بر آن شدیم تا در یکی از روزهای هفته دولت  و در گرمای یک روز  تابستانی برای انجام گفتگو به فرمانداری بهشهر رفتیم  تا با خالق سجادی فرماندار بهشهر در خصوص خدمات ارائه شده دولت تدبیرو امید در این شهرستان به صحبت بنشینیم در اتاقی که نقشه بزرگی از شهرستان بهشهر روی آن خودنمایی  می کرد سلامی کردیم و  برگ اول کتاب گفتگو را با او ورق زدیم.

* خالق سجادی نماینده دولت در بهشهر

متولد سال 47  منطقه هزارجریب  بهشهر  هستم . از اول دبستان  به بهشهر آمدم  و دوران تحصیلم را در این شهر طی کردم پدرم چوبدار بود  و از این راه خرج ما را می داد  بیش از 15 سال سابقه خدمت در وزارت کشور دارم.7 بار به عنوان بسیجی به جبهه رفتم .در عملیات کربلای هشت مجروح شدم  و به افتخار  جانبازی رسیدم . بعد از  جنگ  پیگیر درس و مشق شدم و پس از اتمام تحصیلات و فارغ التحصیلی در رشته مهندسی کشاورزی  در سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت  گرگان آغاز به کار کردم و با طی کردن  مراحل مختلف کاری در نکا و بهشهر  با پذیرفته شدن در آزمون استخدامی استانداری گلستان   به  عنوان کارشناس اشتغال و سرمایه گذاری استانداری گلستان مشغول  به کار شدم و تا قبل از فرمانداری بهشهر  در سمت   معاون مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری گلستان و   نماینده تام الاختیار استانداری در امور بانکها فعالیت می کردم .

* چه شد که فرماندار بهشهر شدم

از  زمانی که دولت تدبیرو امید به ریاست دکتر  روحانی روی  کار آمد  نام من  در لیست پیشنهادی برای فرمانداری بهشهر قرار گرفت  که بعد از چند سال این مسئولیت را قبول کردم و حالا قریب به نه ماه است که در خدمت مردم بهشهر می باشم و به عنوان نماینده دولت تدبیرو امید در این شهرستان خدمت می کنم.

* همه هجمه ها به سمت دولت است

امسال با وجود اینکه آخرین هفته دولت را در دوره اول ریاست جمهوری دولت تدبیرو امید داریم اما مخالفان کماکان به هجمه های خود بر علیه دولت ادامه می دهند به طوری که با در  اختیار داشتن رسانه های بیشتر در صدد کمرنگ کردن خدمات دولت  بر می آیند . عملکرد اقتصادی دولت یازدهم در زمینه مهار تورم، کنترل نقدینگی و کاهش رکود موفقیت‌آمیز بود .  جای سوال اینجاست . مگر دولتی هست  که دلش نخواهد کاری را برای مردم کشورش انجام دهد  و دلش نخواهد که مردم کشورش در بهترین شرایط زندگی کنند؟مطمئنا دولت تدبیرو امید  نیز جز خدمت به مردم قصد دیگری ندارد .

* هفته دولت در بهشهر

با آغاز هفته دولت  و نشان دادن دستاوردهای دولت به مردم در بهشهر همزمان با سراسر کشور  در این شهر نیز برنامه های مختلفی اعم از بهره برداری  و آغاز عملیات  اجرایی پروژه ها را خواهیم داشت در ابتدا با افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دولت تدبیرو امید در شهرستان به معرفی خدمات انجام شده در این شهرستان  پرداختیم و با چاپو ارائه  عملکردهای دستگاههای اجرایی مختلف و گذاشتن در منظر  عموم مردم  قصد داریم به عموم شهروندان بگوییم که دولت تدبیرو امید علی رغم وجود بسیاری از  مشکلات تنها دغدغه خدمت به مردم را دارد.

* افتتاح و کلنگ زنی 24 پروژه در شهرستان بهشهر

در هفته دولت امسال 24 پروژه با اعتباری بالغ بر 17 میلیاردو 400میلیون تومان در شهرستان افتتاح و به بهره برداری می رسد این پروژه ها که برای خدمت بهتر به مردم انجام و تعریف شده است در بخش های کشاورزی،آبرسانی ، خدمات و زیرساخت های روستایی و شهری، برق رسانی ، فرهنگ ، محیط زیست ، بهداشت، دستگاههای  حمایتی و ورزشی انجام  می گیرد.

*پروژه های هفته دولت در بهشهر

پروژه مدرسه ابتدایی حضرت معصومه (ع) ،کلنگ زنی امامزاده شیخ نورالدین ،کلنگ زنی مرکز بهداشت ، پروژه ای  با 150 هکتار تجهیز و یکپارچه سازی در بخش کشاورزی  ، افتتاح مجتمع آبرسانی بیشه بنه با 5/17 کیلومتر لوله گذاری شبکه توزیع و 5 کیلومتر  لوله گذاری خط انتقال و احداث مخزن 450متر مکعبی و جابجایی انشعاب 619مورد، افتتاح 8پروژه شامل احداث دهیاری ،زیر سازی آسفالت ،غسالخانه و جمع آوری آبهای سطحی ،   افتتاح پروژه شامل تملک و آزاد ساز ی و آسفالت و فضای سبز ،نصب 10دستگاه ترانسفور ماتور ، افتتاح چهار پروژه سی تی اسکن و آی سی یو و بخش دیالیز و خانه بهداشت ،  افتتاح متمرکز 28 طرح اشتغالزا ،کمک به احداث 5 واحد مسکونی و تعمیرات 24 مورد ، مجتمع آبرسانی پاسند سارو 2میلیاردو 300میلیون  تومان ، جمع آوری آبهای سطحی ، توسعه و تقویت شبکه توزیع برق ، اجرای طرح هادی ،ساماندهی گلزار شهدا  ساماندهی تقاطع خیابان امام و رینگ شمالی شهر رستمکلا ،احداث ساختمان محیط بانی اداره راه و شهر سازی از جمله پروژه های هفته دولت در بهشهر هستند .

* با وجود همه مشکلات دولت خدمات خوبی ارائه داده است

با  وجود همه مشکلات دولت خدمات و تسهیلات خوبی را در اغلب بخش ها ارائه داده  به طوری که در همه زمینه ها پروژه های خوبی را به انجام رسانده و یا در حال اقدام است کارخانه ۲۵۰ تنی کمپوست در بهشهر اتفاق بسیار مهمی برای پنج شهر بهشهر، نکا، گلوگاه، خلیل شهر و رستمکلا در شرق مازندران  بود پروژه بزرگ سد گلورد که تا پایان امسال به آبگیری می رسد. پروژه بیمارستان جایگزین امام خمینی (ره) که بالای 70درصد پیشرفت فیزیکی دارد .اسفالت  جاده های دسترسی تمام روستاهای پایین دست شهرستان ،انجام فاز دوم بندر امیرآباد و احداث چند کارخانه بزرگ همچون کارخانه بزرگ فولاد، کاغذ  و  احداث سیلو ،چهاربانده کردن  جاده زاغمرز که از خواسته های مهم مردم شهرستان بود . بهسازی در مانگاهها ،انجام پروژه ها ی خوب در بخش آموزش و پرورش، یکپارچه سازی اراضی ،مصوب شدن اعتبار راه دسترسی در مسیر سد گلورد ، کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای  بالادست ،جاده رستمکلا به بندر که در دوران خدمت این دولت  زده شد. هر چند از نظر اعتباری در شرایط سختی قرار داشتیم سعی کردیم اغلب پروژه های نیمه تمام را تا پایان دور اول خدمت دولت تدبیرو امید به انجام برسانیم.

*ارائه تسهیلات در بخش صنعت

نمی‌توان از دولت یازدهم انتظار داشت که ظرف سه سال بتواند مشکلات اقتصادی را  تماما برطرف کند، دولت فعلی طی سه سال گذشته ضمن  انجام اقدامات توسعه‌ای، از وخیم شدن اوضاع اقتصادی پیشگیری کرده است.در خصوص حمایت از واحد های تولیدی نیز  به پرداخت تسهیلات به آنان اقدام و مشوق های صادراتی را برای آنان در نظر گرفته است. در زمینه  تامین مالی بنگاههای تولیدی کوچک، متوسط و طرحهای نیمه تمام با تشکیل کارگروه رفع موانع تولید سعی در رفع مشکل این واحد ها و فعال کردن آنان داشته و این کار را از اولویت های  خود می داند .

*بندر امیرآباد در بهشهر

بندر امیر آباد از قابلیت و ظرفیت خوبی برخوردار است که میتواند  باعث شکوفایی هر چه بیشتر  منطقه گردد  ایجاد  واحد های صنعتی بزرگ در بندر امیر آباد  وچند  واحد صنعتی در دست احداث  دیگر  نشان از عملکرد قابل توجه  دولت تدبیرو امید در این زمینه دارد. احداث و تکمیل  20 کیلومتر  جاده رستمکلا به بندر امیر آباد، افزایش  میزان تخلیه و بارگیری از اقداماتی بوده که این بندر را جزو بنادر مهم کشور قرار داده است  .

*پیگیری مشکلات کارخانه چیت سازی

مردم شهر ما با سوت کارخانه چیت سازی بیدار می شدند و این کارخانه موجب رونق اشتغال منطقه بود به گونه ای که از شهرهای دیگر برای اشتغال به شهرستان بهشهر  مراجعه می کردند اما بنا به دلایل سوءمدیریت این کارخانه به تعطیلی کشیده  شد و فاجعه ای را  برای شهرستان در خصوص اشتغال بوجود آورد که  از جمله نگرانی های اینجانب مرتفع کردن مشکل  کارگران این کارخانه به حداقل بود هر چند زخم کهنه آنان از یاد رفتنی  نیست روزی نیست که در دوران خدمت خود  با مشکلات این کارخانه درگیر نباشم اما تمام سعی خود را در پیگیری مشکلات آن انجام می دهم.

* باید امنیت را برای سرمایه گذار فراهم کنیم

با فضایی که بعد از برجام و در دولت تدبیرو امید ایجاد شد و بهبود در زمینه شاخص های اقتصادی سرمایه گذاران زیادی به بهشهر آمدند و از امکانات سرمایه گذاری این شهر دیدن کردند .بهشهر امکانات و فضای خوبی برای سرمایه گذاری دارد علاوه بر زیر ساختهای تاریخی مناسب در خصوص گردشگری زمین زیادی را برای سرمایه گذاری های صنعتی در اختیار دارد که سرمایه گذاران میتوانند از این فضا بهره ببرند . سرمایه گذار انسان باهوشی است و باید  برای جلب سرمایه گذار امنیت را برای حضور آنان فراهم کنیم.

* با نماینده شرق مازندران در مجلس رابطه خوبی دارم

با وجود اینکه نماینده شرق مازندران در مجلس ریاست یکی از کمیسیون های مجلس را برعهده دارد بنده رابطه خوبی با ایشان دارم و قبلا طعم همکاری با وی را در استان گلستان چشیده ام و ایشان  به جد در جهت انجام خدمات بهتر به مردم حمایت می کند.

*پروژه دهم: حرف زدن خیلی راحت است

از  حدود نه ماهی که فرماندار شهرستان هستم در خصوص آسفالت روستاها ی هزار جریب   و پیگیری برای حل مشکلات آنان  تلاشی را دریغ نکردم  زیرا معتقدم مردم ولی نعمتان ما هستند و خدمت به آنان باید در اولویت امور باشد . حرف زدن خیلی راحت است  اما عمل و پیگیری کارها  پشتکار می خواهد. ان شاا... با استفاده از تمام پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان و با همکاری همه مسئولان شهرستانی بتوانیم خدمات دولت تدبیرو امید  را به خوبی به سمع و نظر مردم برسانیم .

ثانیه ها که می گذشت گفتگوی ما با فرماندار بهشهر که مردی کت و شلوار پوش و خوش برخورد  بود به پایان رسید و بار دیگر صفحه ای از صفحات بی شمار  با جوهر خدمت آغشته شد تا راه روشنی باشد برای آینده پر امید مردم یک شهرستان تا با سنجش دستاوردهای دولت تدبیرو امید به قضاوت بپردازند .

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد