خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

تنها راه برون رفت از مشکلات جاری اجرای اقتصاد مقاومتی است


 

تباکی فرماندار گلوگاه:

تنها راه برون رفت از مشکلات جاری اجرای اقتصاد مقاومتی است


گلوگاه-خبرنگاروارش


فرماندار گلوگاه که در همایش آموزش کاربردی حامیان اقتصاد مقاومتی در گلوگاه و در سالن فجر این شهر سخن می گفت؛با بیان اینکه  اقتصاد مقاومتی باید تبدیل به نوعی  سبک زندگی در جامعه شود اظهار داشت: در زمینه اقتصاد مقاومتی صحبت های زیادی بیان شده اما باید به این نکته توجه داشت که اقتصاد مقاومتی را باید تبدیل به فرهنگ عمومی و اجتماعی کنیم.

محمد رضا تباکی  افزود:تنها راه برون رفت از مشکلات جاری اجرای اقتصاد مقاومتی است.وی با ابراز تاسف از جا افتادن استفاده از کالاهای خارجی تصریح کرد:با رایج شدن استفاده از کالای خارجی تولید داخلی دچار آسیب می شود و بی رغبتی مردم نسبت به  تولیدات و کالاهای ایرانی تبعات منفی را در چرخه تولید خواهد داشت.

تباکی عنوان کرد:تنها ترغیب کردن مردم به استفاده از تولیدات داخلی کافی نیست و تولید کنندگان نیز باید به ارائه تولیدات با کیفیت و خوب همت کنند تا تمایل مردم برای استفاده از کالاهای با کیفیت داخلی بیشتر شود.

فرماندار گلوگاه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب  بارها به اجرای اقتصاد مقاومتی توصیه کردند ؛گفت:   همه قوا باید بسیج شوند وا زتمام ظرفیت و استعدادهای داخلی دراین زمینه بهره گیرند و  در اجرای این طرح عزم جدی داشته باشند .

تباکی  پایلوت بودن گلوگاه را در اجرای طرح نهضت صرفه جویی مثبت ارزیابی کردو گفت:گلوگاه با اجرای این طرح می تواند الگویی  برای کل کشور باشد.

وی نقش زنان رادر اجرای طرح اقتصاد مقاومتی مهم دانست و افزود: زنان نقش مهمی در اجرای اقتصاد مقاومتی دارند  هر زمان که زنان پای کار آمدند ما در آن راه به موفقیت های خوبی دست پیدا کردیم.

فرماندار گلوگاه استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی را فرصت مناسبی برای کمک به اقتصاد خانواده دانست و بیان داشت: باید به سمتی پیش برویم  که هر خانه یک کارگاه شود و زنان نیز در این راه می توانند با محصولاتی همچون صنایع دستی،گلیم بافی ،تولید قارچ و گل و گیاه  به اقتصاد خانواده کمک شایانی نمایند .

تباکی یادآور شد:هر منطقه استعداد خاصی برای خود دارد  که باید توانمندی ها شناسایی و به عنوان فرصتی برای تولید و منبع درآمد استفاده گردد.

وی انجیر گلوگاه را ظرفیت خوبی برای ایجاد صنایع تولیدی و فرآوری در این زمینه خواند و تصریح کرد:با افزایش تولیدات انجیرو احداث صنایع تبدیلی در این زمینه می توان از کیفیت بالای محصول انجیر گلوگاه در زمینه اقتصاد مقاومتی و ایجاد درآمد برای شهرستان بهره برد.

فرماندار گلوگاه در خاتمه سخنانش ابراز امیدواری کرد:امیدواریم روزی برسد که با استفاده از توان شهرستانی  و ایجاد اشتغال پایدار هیچ جوانی را در سطح شهرستان گرفتار با معضل بیکاری نبینیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد