خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

عراقچی در سفر به ژنو دعوت از اشتون را تجدید کرد


تهران - ایرنا - سید عباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای اعلام کرد که در سفر اخیر خود به ژنو، دعوت از خانم کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را برای سفر به ایران تجدید کرده است.

معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: وزیر امور خارجه در سفر به نیویورک خانم اشتون را برای سفر به ایران دعوت کرده بود که در سفر اخیر به ژنو، این دعوت را تکرار و تجدید کردم.


عراقچی در پاسخ به این سوال که آیا خانم اشتون به این دعوت پاسخ داده است؟ گفت: هنوز تصمیمی برای انجام این سفر گرفته نشده است.

پیش از این، یک منبع مطلع اعلام کرد: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه از خانم «کاترین اشتون» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای سفر به ایران دعوت کرده است.

این منبع مطلع که خواست نامش فاش نشود، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: البته این دعوت جدید نیست بلکه در زمان سفر ظریف به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد این دعوت صورت گرفت.

وی تصریح کرد: ظریف در نخستین دیدار خود با اشتون که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک انجام شد، از وی برای سفر به ایران دعوت کرد؛ از این رو اشتون یک «دعوت عام» برای سفر به تهران دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد