خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

غرب نباید پس از عبور از گردنه سخت بی اعتمادی، دوباره وارد وادی تردید شود

آیت الله هاشمی رفسنجانی :


تهران - ایرنا - آیت الله ˈاکبر هاشمی رفسنجانیˈ امروز (سه شنبه) در دیدار سفیر فرانسه در ایران، با اشاره به تغییراتی که برای آینده ایران و کشورهای 1+5 ایجاد شده است، گفت: غرب نباید بگذارد مخالفان گفت وگوها، دوباره ابرهای تیره تردید را در فضای مذاکرات مستقر کنند.

به گزارش ایرنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با مهم توصیف کردن مذاکرات وین و ژنو برای کشورهای جهان، گفت: لابی صهیونیسم با تمام توان تلاش می نماید که کشورهای اروپایی و آمریکا را از مسیر گفت وگو منحرف کند، لذا، مسؤولیت عقلای دیپلماتیک خیلی سنگین است که پس از عبور از گردنه های سخت بی اعتمادی، دوباره وارد وادی شک و تردید نشوند.


آیت الله هاشمی رفسنجانی، صداقت در گفتار و رفتار را، شرط دستیابی به نتایج مثبت در مذاکرات دانست و گفت: اگر مجموعه قدرت های بین المللی صادق باشند و بخواهند مسئله را دیپلماتیک حل کنند و دنبال اهداف دیگری نباشند، ایران آمادگی کامل دارد.

وی افزود: ایران اسلامی به خاطر فتوای رهبر خویش که هم مرجع تقلید است و هم رهبر سیاسی جامعه، ساخت سلاح هسته ای را حرام می داند و از کسانی که برای قتل عام انسان ها در آینده برنامه ریزی می کنند، متنفر است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص سوابق فرانسه و جایگاه این کشور نزد مردم ایران گفت: یکی از قطعات درخشان، حضور چند ماهه امام (ره) در فرانسه بود که به پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد و مردم ایران به خاطر این علاقه، خیابانی را «نوفل لوشاتو» نامگذاری کرده اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضور بازرگانان فرانسوی در ایران را خوب و برای آینده روابط مؤثر خواند و گفت: اگر کشور شما برای توسعه روابط جدّی باشد، ظرفیت های بالایی برای همکاری و گسترش روابط وجود دارد.

ˈبرونو فوشهˈ سفیر فرانسه درایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از مسؤولیت سفارت در جمهوری اسلامی ایران، گفت: طی دو سالی که در تهران هستم، دریافته ام که ایرانیان با عواطف ظریف انسانی، عاقلانه زندگی می کنند.

وی افزود: دولت فرانسه با فرستادن بازرگانان به ایران ثابت کرده که علاقه اش برای گسترش روابط واقعی است.

فوشه در خصوص مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 گفت: مذاکرات وین تأثیرات زیادی در آینده روابط ایران و جهان و جلب اعتماد دو طرف داشت که قبل از آن وجود نداشت.

برونوفوشه با تأکید بر لزوم نهایی شدن توافقات ژنو گفت: اگر چه مذاکرات پیچیده است، امّا دولت متبوع من به مذاکرات و نتایج آن اعتقاد داشته و دارد.

سفیر فرانسه در تهران، با بیان این نکته که «فرانسه دوّمین قدرت هسته ای غیر نظامی جهان است»، گفت: مردم ایران هم در جهت استفاده صلح آمیز از مواهب دانش هسته ای حقوق و تعهداتی دارند که توجه به آنها در مذاکرات مهم است.

وی با ابراز نگرانی از اوضاع سوریه، لبنان و عراق، به نقش ایران در تحولات منطقه ای اشاره کرد و گفت: ماجراهای تروریستی منطقه را آلوده کرده و نا امنی خاورمیانه به ضرر همه جهان است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد