خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

اعتصاب مردم بافق به دلیل واگذاری شرکت سنگ آهن مرکزی و دو معدن بافق

نماینده مردم بافق و مهریز در اخطاری؛


نماینده بافق و مهریز نسبت به واگذاری شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و دو معدن تحت نظر این شرکت اخطار قانون اساسی داد و از اعتصاب سه روزه مردم این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدصالح جوکار، با استناد به اصل 45 قانون اساسی گفت: بر اساس این اصل اموال و ثروت‌های رها شده و انفال در اختیار حکومت اسلامی است تا بر اساس قانون برای آنها تصمیم‌گیری شود.

این عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس از اعتراض مردم بافق نسبت به واگذاری شرکت سنگ آهن مرکزی بافق سخن گفت و افزود: در سال 1392 ، 71 و نیم درصد سهام این شرکت به صندوق بازنشستگی فولاد به عنوان رد دیون واگذار شد و در سال جاری 28 و نیم درصد بقیه سهام این شرکت نیز از طریق فرابورس واگذار شد. با وجود دستور معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص در نظر گرفتن منافع مردم شهرستان بافق در این واگذاری ولی این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: همراه این شرکت، دو معدن شهرستان بافق نیز جرو دارایی‌های این شرکت لحاظ و به بخش خصوصی واگذار شده است.امروز که من در مجلس سخن می‌گویم مردم بافق سه روز است که در اعتصاب به سر می‌برند.

نماینده مردم بافق و مهریز افزود: علیرغم مخالفت وزیر صنعت و معدن و تجارت با واگذاری این دو معدن، ناوگان خصوصی‌سازی باید هر چه زودتر معامله را باطل کند.

جوکار خطاب به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور درخواست کرد: شرایط مردم محروم بافق را در این واگذاری در نظر گرفته شود. چرا که بافق واگذاری این شرکت و دو معدن تحت پوشش توسعه شهرستان بافق در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

ابوترابی در پاسخ به اخطار نماینده بافق و مهریز خواستار توجه مسئولان به این تذکر شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد