خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

ورود شتر به کشور ممنوع شد


در پی تلفات شتر در ماه‌های اخیر در جنوب کرمان،


مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: در ماه‌های اخیر تلفات شتر در جنوب استان کرمان و ایرانشهر داشتیم اما براساس بررسی‌ها، تاکنون هیچ ارتباطی در زمینه‌ی ویروس کرونا دیده نشده و علت تلفات، عفونت‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، «رشیدی» در جلسه‌ی شورای سلامت استان کرمان اظهار کرد: دستگاه‌های مختلفی در بحث پیشگیری از بیماری‌ها نقش دارند و اگر هم‌افزایی داشته باشیم می‌توانیم کار را با موفقیت پیش ببریم.

وی افزود: با وجود اینکه دامپزشکی وظایفی در حوزه‌ی بهداشتی دارد، اما به هیچ وجه، اعتبار سلامت ندارد و ما اعتبارات بسیار ناچیزی در زیرمجموعه‌ی کشاورزی داریم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به ویروس کرونا تصریح کرد: این بیماری از سال 2012 مطرح است و هم‌اکنون در عربستان وجود دارد و یکی از بحث‌ها این است که بیماری مشترک بین شتر و انسان بوده و قرائنی در این زمینه وجود دارد.

رشیدی اظهار کرد: در ماه‌های اخیر تلفاتی در شتر در جنوب استان کرمان و ایرانشهر داشتیم اما براساس بررسی‌ها، تاکنون هیچ ارتباطی در زمینه‌ی ویروس کرونا دیده نشده و علت تلفات، عفونت‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از نیاز استان از طریق واردات شتر از سیستان و بلوچستان بوده، هم‌اکنون با توجه به خطر بیماری کرونا، سازمان دامپزشکی دستور اکید برای مراقبت از بیماری‌های شتر داده و طبق بخشنامه به استان‌های مرزی و استان کرمان، هم‌اکنون ورود شتر به استان و کشور ممنوع شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان خاطرنشان کرد: مقرر است با تجهیز آزمایشگاه، امکانات تشخیصی بیماری را در آزمایشگاه مرکز استان انجام دهیم و هم‌اکنون بحث‌های آموزشی و مراقبت فعال، پیگیری و ایجاد شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد