خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

339 روزنامه نگار و خبرنگار ترک در یکسال گذشته بیکار شدند


جمعیت روزنامه نگاران ترکیه:

استانبول- ایرنا- جمعیت روزنامه نگاران ترکیه در گزارشی از اخراج و بیکار شدن 339 روزنامه نگار و خبرنگار ترک در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا در این گزارش که تحت عنوان ' مطبوعات برای آزادی' منتشر شد ، از اعمال فشار دولت علیه خبرنگاران و روزنامه نگاران منتقد سخن گفته شده و آمده است : این اعمال فشارها از ایجاد مشکل برای صدور کارت خبرنگاری شروع می شود و تا ممانعت از ورود به برخی نشستهای دولتی و تهدید به دستگیری و محاکمه و مجازات نقدی پیش می رود.


گزارش جمعیت روزنامه نگاران ترکیه اضافه می کند 339 روزنامه نگار و دست اندر کار رسانه در طول یک سال از کار بیکار شده اند و شمار زیادی از نویسندگان، ناشران و روزنامه نگاران نیز در مراکز قضایی تحت پیگرد قرار گرفته یا جریمه نقدی شده اند.

بر اساس این گزارش شماری از روزنامه نگاران نیز با اتهام اهانت به رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه تحت محاکمه قرار گرفته اند.

در گزارش یاد شده ، هم چنین آمده است: به دلیل تغییرات در عرصه سیاست، روزنامه نگاران از انتشار برخی مطالب منع شده اند، شماری از آنان بیکار و برخی نیز به اتهام ارتباط با جماعت گولن ( جماعت مخالف دولت ترکیه) بازداشت شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد