خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

نشست خبری قائم مقام وزیر خارجه سوئیس در اهواز


قائم مقام وزیر خارجه سوئیس با ابراز خوشبینی نسبت به توافق هسته ای ایران و گروه1+5 گفت: بعد از این توافق، جامعه جهانی منتظر تعامل ایران با جامعه بین المللی و نقش سازنده با همسایگان است.

به گزارش ایرنا ایو رسیه  عصر دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با استاندار خوزستان در هتل پارس اهواز افزود: شجاعت کسانی که در واشنگتن و ایران این توافق را رقم زدند را می ستایم.

وی اضافه کرد: با توجه به حساسیت منطقه ای که ایران در آن قرار گرفته،این کشور دارای ظرفیت های بالای اقتصادی و دیپلماتیک در این منطقه و جهان است.

وی گفت: در عین حالی که نسبت به توافق خوشبینم علاقه دارم ببینم این توافق چه تاثیری در شرایط کشور ایران می گذارد.

رسیه با بیان این که نباید در گذشته گرفتار شویم و در عین حال نباید آن را هم فراموش کنیم اظهار کرد: اگر گذشته را فراموش کنیم تاوان آن را خواهیم پرداخت و اگر مسایل گذشته را حل نکنیم نمی توانیم رو به آینده پیش رویم.

قائم مقام وزیر خارجه سوئیس افزود: با نگاه به گذشته باید تعامل برقرار کنیم تا آینده را بسازیم.

وی همچنین گفت: ما همیشه در ایران بوده ایم و جزو نخستین کشورهایی نبودیم که بعد از تحریم ها به این کشور آمده ایم و ما قبل از تحریم ها هم در ایران حضور داشتیم.

رسیه در پاسخ به سوالی در خصوص سفر خود به شلمچه و اهداف این سفر توضیح داد: دلیل اصلی که شلمچه را به عنوان مقصد نخستم انتخاب کردم این است که جنگی که در سال 1980 شروع شد تاثیر خیلی عمیقی در منطقه، ایران و سطح جهان داشته است و با توجه به تاثیرات مشاهده از نزدیک، این سفر تجربه مفیدی خواهد بود.

وی در عین حال اظهار کرد: خوزستان پتانسیل ها و ظرفیت بالایی دارد اما در سال های تحریم این استان دچار عقب افتادگی از نظر زیرساختی و فناوری شده و باید به این مسایل رسیدگی شود.

رسیه گفت: دولت سوئیس راسا وارد معامله و بیزنس نمی شود اما چارچوب کلی را فراهم می کند که در قالب این چارچوب شرکت های سوئیسی با ایران می توانند وارد معامله شوند.

وی افزود: با استاندار خوزستان هم در ارتباط با مسایل زیست محیطی و اشتغال صحبت شده که احتمالا عقب افتادگی هایی در این استان جبران شود.

رسیه مقصد بعدی سفر خود را مشهد مقدس در روز پنجشنبه جاری اعلام کرد و گفت: دو سال پیش بعد از انتخاب آقای روحانی به عنوان رییس جمهوری ایران به قم سفر داشتم و پنجشنبه صبح از تهران عازم مشهد خواهم شد.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از اعضای انجمن صنفی گردشگری و کانون گردشگران جهانی حاضر در این کنفرانس در خصوص کنوانسیون جهانی گردشگری که در سال 2017 به میزبانی تهران برگزار خواهد شد گفت: سه مورد باید برای موفقیت در صنعت توریسم رعایت شود؛ یکی زیرساخت است که باید در خوزستان و ایران پیگیری شود، دوم مکان های دیدنی و دیگری میهمان نوازی است که نمونه خوبش را در این سفر دیدم و این دو مورد آخر در خوزستان و ایران وجود دارد.

وی همچنین افزود: به همسرم قول داده ام وقتی فرزندان بزرگتر شدند در یک سفر خصوصی و نه دولتی به ایران بیایند.

هیات همراه سوئیسی شامل' لورنز فروندر' مسوول میز ایران در کشور سوئیس، کارشناس مربوطه و 'نورا کرونیگ' رئیس دفتر قایم مقام وزارت خارجه در سفر یک روزه خود به همراه قائم مقالم وزیر خارجه سوئیس از شلمچه و مناطق دوران دفاع مقدس خوزستان دیدن کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد