خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

نیروگاه 450 مگاواتی رودبار لرستان تا تابستان 95 به بهره برداری می رسد

وزیر نیرو:

تهران - ایرنا - وزیر نیرو پیش بینی کرد: با تکمیل سد رودبار لرستان، از اواخر سال جاری آبگیری سد آغاز شده و نیروگاه تلمبه - ذخیره ای آن تا تابستان سال 95 راه اندازی شود.

حمید چیت چیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با اشاره به آخرین وضعیت سد و نیروگاه رودبار لرستان، اظهار داشت: سد این پروژه بزرگ کامل شده و نیروگاه 450 مگاواتی آن در مراحل نهایی کار است.

وی ابراز امیدواری کرد که از اواخر سال جاری آبگیری سد رودبار لرستان به انجام برسد و نیروگاه آن تا تابستان سال 95 راه اندازی شود.
چیت چیان با بیان اینکه نیروگاه اتمی هزار مگاواتی بوشهر 2 درصد برق کشور را تامین می کند، تصریح کرد: نیروگاه اتمی بوشهر بزرگترین واحد نیروگاهی کشور بوده که در سومین سال وارد شدن به مدار شبکه سراسری بسر می برد و ادامه فعالیت بی وقفه آن نیازمند وجود نیروگاه های تلمبه ذخیره ای نظیر سیاه بیشه و رودبار لرستان است.
وی با اشاره به برنامه های سال جاری وزارت نیرو در صادرات برق، افزود: از سال گذشته تا به امروز چند واحد نیروگاهی جدید در سطح کشور راه اندازی شده و امکان تولید انرژی در نیروگاه های کشور افزایش یافته و علاوه بر آنها، با مدیریت مصارف، کاهش تلفات شبکه و مدیریت بار (جابجایی مصرف انرژی از زمان پیک مصرف به ساعات غیر پیک با همکاری کشاورزان و صنایع)، امکان صادرات برق فراهم شده است.
وزیر نیرو در تشریح برنامه های این وزارتخانه در برنامه ششم توسعه کشور، تصریح کرد: برنامه ها با جهت گیری های برنامه های توسعه پنجم و تاکید بر استفاده بیشتر از مشارکت بخش خصوصی، تلاش بیشتر در جهت مدیریت مصرف، تاکید بر انرژی های تجدیدپذیر و کاهش تلفات شبکه خواهند بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد