خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

کلمه سر خط


سکینه نوری تیرتاشی

 یک نقطه بگذار ببین زمستان تمام شد سال به پایان رسید وبهار به  همه شهرها  سر  زد و از دریچه قلب آدم ها به بار نشست و روی سر شاخه ها  آشیانه کرد  و شکوفه ها را به مهمانی  کوچه ها آورد .

زندگی پر شده از بوی جوهر و تمام نقطه هایی که با هم روی کاغذ مهمانی گرفته اند و بر کنج کلمات نشسته اند.نقطه که گذاشتی دوباره  از سر خط شروع کن  و  بنویس از پسر کفش دوز  تا مردی که می خواست رئیس جمهور شود از همه آن آدم هایی  کسی نام آنها را نشنیده و  از  زندگی ها و حرفهایشان ننوشته است .

سال شروع شد و  آدم های زیادی هستند که  هنوز  کسی داستان زندگی  شان  را  با جوهر روی کاغذ ننوشته است و کلمات برای سیاه کردن ورق های روزنامه از هم سبقت نگرفته اند  تا روزنامه ای  بار دیگر چاپ شود و جلوی چشمان مخاطبان قرار گیرد.

هر سال که میگذرد و تمام میشود  ترسم  از این است که روزی بیاید و  برای نوشتن از همه آنهایی  که باید  صدایشان شنیده شود  دیر شود و دلسرد شوم .آرزویم این است  که روزی بتوانم تمام حرفهای آنان را بنویسم و مجبور نباشیم متن را چندین بار بخوانیم و نکاتی را حذف کنیم تا شاید به کسی برنخورد و یا برای خودمان دردسر نشود .

دوست دارم از تمام درد دل هاشان  بنویسم و با چشمان خود  تاثیر خوب را  برای آینده آنان ببینم و بتوانند فردای بهتری را داشته باشند هر چند  بروند و لابه لای  روزمره ها گم شوند .

 نمی دانم  تا حد  توانستیم   برای جامعه ای بهتر با شرایط اجتماعی مناسب تر  و سطح فرهنگی بالاتر  تلاش کنیم و موفق باشیم .چقدر توانستیم در حیطه جغرافیایی محل زندگی خود  اتفاقات خوب را رقم زنیم ؟و مانع از اتفاقاتی شویم که نفعی را برای جامعه ندارند .

همه این فکرها وقتی  توی سرم موج میزند که مثل همیشه انگشتانم روی کیبورد می چرخد و نگاهم روی مانیتور سفید رنگ قفل کرده است.

سال جدید شروع شد  کلمه را بگذار سر خط و شروع کن.

این داستان زندگی  مردی  است که روزها برای کار بیرون می رود و شبها با کوله باری از خستگی  به خانه بر میگردد نامش غلام علی است اما همه او را ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد