خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

قیمت‌ محبوب‌ترین موبایل‌های‌ سونی+جدول


به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین به نقل از بازار موبایل تهران، قیمت انواع محبوب ترین مدل های تلفن همراه برند سونی ‏در بازار به شرح زیر است‎:‎

گزارش تصویری از آتش سوزی مرگبار در سعادت آباد تهران

آتش سوزی سه دستگاه خودروی سواری در پارکینگ ساختمان مسکونی در خیابان سعادت آباد مرگ سه شهروند را در پی داشت.













منبع: نامه نیوز



روحانی میانه رویی که غرق در گرفتاری هاست

تحلیل کریستین ساینس مانیتور از کارنامه 6 ماهه دولت جدید
فشارها و انتظارات زیادی به دولت روحانی از پایین (جامعه ) وارد می شود. من معتقد نیستم روحانی کاری نکرده است. ایران کشوری عظیم با مشکلاتی عظیم است و در صدر این مشکلات برآورده کردن انتظارات مردم است.
روزنامه آمریکایی کریستین سانیس مانیتور به مناسبت ششمین ماه روی کار آمدن دولت تدبیر و امید گزارشی از وضعیت و مشکلات دولت جدید ایران منتشر کرده است.

به گزارش عصر ایران این گزارش با اشاره به موج انتظاراتی که روحانی را به ریاست جمهوری ایران رساند و میراثی که از 8 سال دولت احمدی نژاد برای روحانی مانده و انتظارات اصلاح طلبان و انتقادهای اصولگرایان، اداره امور ایران در شرایط کنونی را برای دولت روحانی دشوار دانسته است.

این گزارش می نویسد:

روحانی سال گذشته (میلادی) با شعار تشکیل دولت تدبیر و امید به ریاست جمهوری رسید و همزمان موجی از انتظارات مردمی برای ایجاد تغییرات فرهنگی و سیاسی در کشور ایجاد شد.
اما با گذشت شش ماه از آغاز کار دولت روحانی، این روحانی میانه رو بین دو طیف اصلاح طلبان ناراضی و کم امید از سرعت کند اصلاحات و محافظه کاران منتقد از روی کار آمدن مجدد" عناصر فتنه" ، گرفتار شده است. انتقادهای اردوگاه اصولگرایان (تندرو) در روزهای اخیر به قدری شدت گرفت که رهبر ایران در نهایت اصولگرایان منتقد را به صبر و حمایت از دولت جدید فراخواند.  

رهبر ایران در سخنان اخیر خود به  مناسبت سالگرد انقلاب در جمع افسران نیروی هوایی ارتش اظهار داشت که چند ماهی نیست که دولت جدید روی کار آمده و منتقدان باید به دولت مهلت دهند.

به نظر می رسد موفقیت دولت روحانی تا حدود زیادی بستگی به نحوه مدیریت و برآورده کردن انتظارات هواداران دولت و محقق کردن شعارهای انتخاباتی است در حالی که هم اکنون دولت روحانی با واقعیت انتقادها و مخالفت های شدید اصولگرایان از سویی و البته میراث شوم بر جای مانده از دولت احمدی نژاد ، مواجه شده است.

صادق خرازی دیپلمات پیشین ایران و مدیر فعلی وب سایت دیپلماسی ایرانی در این باره می گوید:" وقتی روحانی روی کار آمد به طور دقیق از مشکلات فرا روی خود اطلاع نداشت. او وعده بازسازی سیستم اقتصادی، صنعتی، آموزشی ، فرهنگی ، خدماتی و سیاسی و... را که در دوره 8 ساله احمدی نژاد به وضعیت فاجعه باری رسیده بود، مطرح کرد.

امیر محبیان تحلیگر نزدیک به طیف محافظه کار نیز در این باره می گوید :"روحانی باید می گفت مشکلات این حوزه ها را حل می کنم نه اینکه همه مشکلات را حل می کند."

روحانی البته در دوره 6 ماهه تغییراتی در ایران به وجود آورده است: اقتصاد  باثبات تر شده و روزنامه ها جسورانه تر می نویسند و فضای رسانه ای تا حدودی آزاد تر شده است . در سپتامبر سال گذشته میلادی (شهریور 92) برخی زندانیان (حوادث 1388) پیش از سفر او به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی ملل متحد از زندان آزاد شدند و پیش نویس منشور حقوق شهروندی همان طور که روحانی وعده داده بود در نوامبر سال 2013 منتشر شد.

با وجود برخی تردید ها در میان هواداران دولت روحانی ، اما همچنان جو غالب در میان هواداران دولت ، امیدوارانه است.

با این حال هنوز دسترسی به وب سایت هایی مثل فیسبوک و توییتر و دهها وب سایت دیگر با وجود عضو بودن  برخی مقامات ایرانی در این شبکه های مجازی ، همچنان مسدود است. دو رهبر اصلاح طلبان یعنی میر حسین موسوی و مهدی کروبی که به نتیجه انتخابات سال 2009 اعتراض داشتند همچنان در حصر خانگی اند.

در هفته جاری سازمان گزارشگران بدون مرز در آخرین ارزیابی خود از وضعیت آزادی رسانه ها در جهان  ایران را در رتبه 173 از جمع 180 کشور طبقه بندی کرده است.
یک روزنامه نگار ایرانی در تهران که در یک روزنامه سراسری قلم می زند و نمی خواهد نامش فاش شود، درباره دشواری کار روحانی می گوید: " روحانی به عظمت مشکلات و ماموریتی که در پیش رو دارد، تازه پی برده است."
این روزنامه نگار می گوید در دو سال گذشته ارزش برابری حقوق دریافتی او از 1500 دلار به 600 دلار در ماه رسیده است.

او به دو نکته اظهارات اخیر روحانی در "بی سواد " خواندن منتقدان توافق ژنو و نیز توزیع اخیر سبد کالایی اشاره می کند و می گوید این دو موضوع سبب افزایش انتقاد از دولت روحانی شده است.

حمید رضا ترقی سیاستمدار محافظه کار که می گوید 42 سال است روحانی را می شناسد و روحانی را برای اولین بار او به رهبر ایران معرفی کرده است، می گوید: سروسامان دادن  به وضعیت اقتصادی ایران مهم ترین اولویت دولت روحانی است و این مساله مستلزم حل و فصل پرونده هسته ای و رفع تحریم ها است. آنهایی که از پیروزی روحانی در خیابان ها جشن و پایکوبی می کردند و انتظار تغییر 180 درجه ای و نا ممکن را داشتند حالا ناامید شده اند.

ترقی می افزاید: با توجه به شناختی که از  روحانی  دارد، او اعتقادی راسخ به ستون های انقلاب که رهبری و نظام اسلامی است دارد ؛ با این حال زبان و واژگان او به ویژه با احمدی نژاد فرق عمده ای دارد و روابط بهتری با اصلاح طلبان دارد. اما روحانی کسی نیست که اجازه دهد که حامیان (اصلاح طلب) برای او تصمیم بگیرند، اگرچه اصلاح طلبان این آرزو را دارند که با استفاده از روحانی بار دیگر پس از 8 سال در حاشیه بودن در دوره احمدی نژاد ، وارد نظام سیاسی  شوند.

یک تحلیلگر بازنشسته که نمی خواهد نامش فاش شود می گوید: فشارها و انتظارات زیادی به دولت روحانی از پایین (جامعه ) وارد می شود. من معتقد نیستم روحانی کاری نکرده است. ایران کشوری عظیم با مشکلاتی عظیم است و در صدر این مشکلات برآورده کردن انتظارات مردم است. جهت گیری دولت درست است اما همزمان حس بدبینی نیز (در بین مردم و هواداران) در حال رشد کردن است."

این انتظارات و همزمان فشارها به دولت در جریان جشنواره امسال دهه فجر دیده شد و انتظارات هنرمندان از تغییر فضا آن گونه که باید محقق نشد. اما بسیاری از هنرمندان و داورانی که از سال 1388 در جشنواره فجرشرکت نمی کردند امسال نظر خود را تغییر دادند و در جشنواره شرکت کردند.

 با وجود منتقدان ، اما دولت روحانی هواداران بسیاری نیز دارد که درک می کنند دولت او به سختی روی کار آمده است و دلایل روند کند تغییرات را می فهمند.

یک هنرمند گرافیست در این باره می گوید؛ باید به دولت روحانی زمان بیشتری داده شود و قضاوت درباره دولت او زود است.... او روش اداره کشور را تغییر داده است، هنوز امید وجود دارد.

نشست هم اندیشی هشتمین کنفرانس بین المللی برند با جمعی از مسئولین اتاق های بازرگانی و تشکل های اقتصادی

نشست هم اندیشی هشتمین کنفرانس بین المللی برند با جمعی از مسئولین اتاق های بازرگانی و تشکل های اقتصادی

نشست هم اندیشی هشتمین کنفرانس بین المللی برند که طی روزهای یازدهم و دوازدهم اسفند ماه در سالن همایش های رازی تهران برگزار میشود با حضور برخی از اعضای شورای سیاستگذاری کنفرانس و جمعی از مسئولین اتاقهای بازرگانی و تشکلهای اقتصادی، در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

 نشست هم­اندیشی هشتمین کنفرانس بین­المللی برند که طی روزهای یازدهم و دوازدهم اسفند ماه در سالن همایش­های رازی تهران بر­گزار می­شود با حضور برخی از اعضای شورای سیاست­گذاری کنفرانس و جمعی از مسئولین اتاق­های بازرگانی و تشکل­های اقتصادی، در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری هشتمین کنفرانس بین المللی برند:

مهندس افشین نامورپور مشاور عالی و مدیر امور اتاق­ها­ی بازرگانی و تشکل­های اقتصادی و رئیس شورای راهبری رسانه­ای هشتمین کنفرانس بین المللی برند، در ابتدای این هم­اندیشی گفت:

در کنفرانس هشتم که با رویکرد حمایت از تولید ملی و توسعه صادرات برگزار خواهد گردید، در تلاشیم با همکاری اتاق­های بازرگانی و سایر تشکل­های اقتصادی بخش خصوصی، از یک طرف بستر لازم در حوزه حاکمیتی چه در بعد قانون­گذاری و چه در بعد اجرایی در دستگاههای دولتی را هموار نماییم و از طرف دیگر، کنفرانس در تلاش است تا فعالان اقتصادی با توجه جدی تر به مقوله برندسازی، از این ابزار کارآمد برای کسب سهم بیشتر بازارهای داخلی و صادراتی به نحو مطلوب تری بهره­مند گردند.

وی افزود: یکی از مهمترین دلایل عدم توفیق تولیدکنندگان کالاهای ایرانی از کسب سهم بازار 75 میلیونی داخلی و جولان کالاهای خارجی در بازار کشورمان، عدم توجه به برندسازی است چرا که تولیدکنندگان خارجی با بهره گیری از تکنیک های پیشرفته برندسازی و با استفاده از تمام ابزارهای علم روانشناسی، جامعه شناسی و بازارشناسی و...  و مدنظر قرار دادن ذائقه و معیارهای فرهنگی، ذهن مصرف کنندگان را به طرف کالاهای خود معطوف نموده و چنان محبوبیت و تصویر جذابی برای برند هایشان ایجاد میکنند که مصرف کنندگان، اغلب حتی بدون مقایسه بین کیفیت و قیمت کالاهای وطنی با کالاهای مشابه خارجی، پیشاپیش تمایل به خرید کالاهای خارجی دارند و این پندار غلط شکل گرفته که "هر چیزی خارجی باشد، لزوما بهتر و مرغوب تر است" تا حدی که بسیاری از محصولاتی که به دست توانمند ایرانیان ساخته می شود، با مارک و برند های خارجی در کشورمان به فروش میرسد...!

وی در ادامه اظهار داشت: تولیدکنندگان خارجی در حالی از بازار ما، سود کسب می­­کنند که برای رساندن کالاهایشان به ایران، مجبور به پرداخت هزینه­های بالایی برای حمل و نقل و تعرفه­های گمرکی هستند و با این وجود، باز هم گوی سبقت را از تولیدکنندگان ایرانی می ربایند...

نامورپور تاکید کرد: همه این ها اهمیت و ضرورت پرداختن جدی به مقوله مهم برندسازی به عنوان یک ابزار کارآمد برای حمایت از تولید ملی را مورد توجه قرار می­دهد.

 دکتر حسن شریفی، دبیر هشتمین کنفرانس بین المللی برند در این نشست گفت:

با توجه به نقش مؤثر اتاق­های بازرگانی در اقتصاد ملی، بایستی مسئولیت مهمی در شکل­گیری برند به صورت اساسی و علمی را بر عهده بگیرند.

وی افزود: باید کمیسیون تخصصی برند در اتاق بازرگانی تشکیل شود تا از این طریق فعالیت برندسازی در سطح ملی به طور اصولی شکل بگیرد چرا که شکل گیری برند زمان بر است و نیازمند تشکیلات منظم و انضباط تعریف شده می­باشد که این مساله  را می­توان از اتاق بازرگانی انتظار داشت.

 وی گفت: اگر انتظار داریم که کنفرانس برند به نتیجه برسد پی­گیری اهداف و برنامه­های کنفرانس مورد نیاز است و اصولاً شکل­گیری یک جریان توسعه­ای نیازمند درک متقابل و همه جانبه و علمی است.

مهندس محمدرضا انبیائی، رئیس کمیته تدوین استاندارد ملی برگزاری گردهمایی های ایران و دبیر اجرایی هشتمین کنفرانس بین المللی برند، ضمن تشریح برخی از اقدامات صورت گرفته برای برگزاری این رویداد مهم ملی و بین المللی، برخی از پانل ها و کارگاه های برنامه ریزی شده برای کنفرانس هشتم را بدین شرح اعلام نمود:

 "نقش اتاقهای بازرگانی و تشکل های اقتصادی در برندسازی"، "نقش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در توسعه صادرات برندهای ایرانی"، "اهمیت بانک، بیمه و سرمایه گذاری در توسعه صادرات برندهای ایرانی"، "نقش تحقیق و توسعه در ایجاد، ثبت و گسترش برند"، "تحلیل عوامل مؤثر در برندینگ سلامت"، "اهمیت برندسازی در شکوفایی اقتصاد ورزش" و کارگاه تخصصی" ای-برندینگ (برندسازی در فضای الکترونیکی)" و ...

در ادامه دکتر سید رسول رنجبران، رئیس شورای سیاست گذاری هشتمین کنفرانس بین­المللی برند و نماینده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در کمیسیون تخصصی برند کشور گفت:

مساله برند در سطح ملی مغفول مانده و هم اکنون که در آستانه برگزاری هشتمین کنفرانس بین المللی برند هستیم باید هفت دوره گذشته را ارزیابی کنیم و با تحلیل وضعیت موجود از طریق برنامه­ریزی مناسب به وضعیت مطلوب برسیم.

وی افزود: مشکلات ساختاری در کشور ما زیاد است و در رأس آن دولت بزرگ و ناکارآمد است و در این شرایط کشور، طرح مباحث تخصصی برند ضروری است.

وی در ادامه اضهار داشت: در بازار جهانی رقابت بین برندها است، برند یک کالا نیست، یک مفهوم است که به دنبالش کیفیت، صادرات، اشتغال و سایر موضوعات اجتماعی را به یدک می­کشد.

     وی گفت: متأسفانه به دلیل اینکه کالاهای ایرانی، شناخته شده نیستند، بسیاری از محصولات کشورمان را در خارج از کشور با برندهای دیگر عرضه می­کنند و این مسئولیت ما را بسیار سنگین می­کند تا با برگزاری کنفرانس­های تخصصی و طرح مباحث اساسی این مشکل را برای اقتصاد ملی حل کنیم.

  عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و اصفهان افزود: اینکه اتاق بازرگانی بایستی وارد مسأله برند شود تردیدی نداریم اما باید فقط در عرصه سیاستگذاری، هدایت و نظارت، فعالیت کند و حتی در مسأله آموزش هم وارد نشود و تنها کار ممیزی را در اختیار داشته باشد و مابقی امور را به شرکت­های توانمند بخش خصوصی که در این زمینه وجود دارند بسپارد.

 دکتر احمد شعبانی­فرد، نماینده بانک جهانی در بهبود فضای کسب و کار ایران و عضو کمیته علمی هشتمین کنفرانس بین­المللی برند اظهار داشت:

به نظر می­رسد نبود برند معتبر در ایران به دلیل وضعیت نامناسب فضای کسب و کار در کشور باشد به گونه­ای در سال 2012 در رتبه­ بندی جهانی در بین 183 کشور رتبه 147 را به دست آوردیم و سال 2013 رتبه 152 را کسب کردیم و این یعنی تنزل رتبه...!

وی گفت: این رتبه پایین، بیانگر آن است که در مجموع فاکتور­هایی که این رتبه را شکل می­دهند در وضعیت نامناسبی قرار داریم و باید برای آن فکر اساسی کنیم.

وی افزود: برند و کالای با کیفیت، حاصل دست و فکر انسان با کیفیت است و معنی آن این می­باشد که در بعد تربیت نیروی انسانی و آموزش، اهتمام جدی را می­طلبد و اگر این مسأله حل شود حتماً کالاهایی تولید خواهند شد که نفع آن به کل جامعه برمی­گردد.

نماینده انجمن ملی اخلاق کسب و کار در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: کار سخت نیست فقط عزم جدی می­خواهد و کار مداوم، تا به نتیجه برسیم وگرنه با کارهای مقطعی، عدم توجه به کیفیت نیروی کار و بدون توجه به مسأله تأمین اجتماعی و سایر مشکلات اداری و مالیاتی، موفقیت غیر ممکن است.

دکتر فاطمه دانشور، عضو شورای شهر تهران، رئیس کمیسیون اخلاق کسب و کار و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی ایران و عضو شورای سیاستگذاری هشتمین کنفرانس بین­المللی برند گفت:

برای اینکه توجه به مسأله مهم برند، جدی گرفته شود نیازمند دبیرخانه دائمی هستیم تا کار از این کنفرانس به کنفرانس دیگر رها نشود و برنامه های کنفرانس در طول سال پیگیری و رصد شود تا اهداف آن محقق گردد.

وی افزود: متأسفانه به دلیل نبود یک دبیرخانه و متولی معتبر، در طول سال شاهد برگزاری همایش­ها و جلساتی که نشان برند را کیلویی می­فروشند هستیم به­گونه­ای که سالن­های برگزاری آنان پر است ولی سالن جلسات علمی و معتبر در این زمینه خالی است و این بیانگر آن است که برند برای فعالان اقتصادی مهم است و باید مراکز معتبر مثل اتاق­های  بازرگانی در این زمینه فعال شوند.

    عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و  تهران گفت: اگر بخواهیم وارد بازار جهانی شویم باید شرکت­های مسئولیت­­پذیر در مقابل جامعه داشته باشیم، برای مثال در شورای شهر تهران برای ده­ هزار شرکت طرف قرارداد شهرداری تهران این مسئولیت­پذیری را مصوب کردیم که امیدواریم نتایج آن به سایر مراکز و ارگان­ها تسری داده شود تا جامعه از آن نفع ببرد.

     دکتر شاهین فاطمی نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک ایران و عضو شورای سیاست­گذاری هشتمین کنفرانس بین­المللی برند در این نشست گفت:

باید بررسی کنیم چرا در هر رشته 10 برند در کشور نداریم و متأسفانه برند­های شکل گرفته برای مثال در صنعت نساجی تعطیل شده­اند، در کشور­های دیگر وقتی برندی شکل می­گیرد به طرق گوناگون مورد حمایت دولت قرار می­گیرند.

     اما در ایران وقتی یک شرکت با تلاش و سرمایه­گذاری زیاد به نتیجه می­رسد و برند آن مطرح می­شود تازه اول گرفتاری با مراکز دولتی شروع می­شود.

 وی افزود: در این شرایط همه ترجیح می­دهند به دنبال فعالیت غیر رسمی و واردات بروند این در حالی است که تنها یک صدم منافع شکل­گیری برند به صاحب برند می­رسد مابقی اشتغال، تولید، رفاه عمومی و معرفی شدن کشور در سطح جهان است که تمام اینها به نفع منافع ملی کشور است.

 وی در ادامه اظهار داشت: جامعه برای موفقیت باید مسئولیت اجتماعی داشته باشد و دولت هم با برنامه­ریزی و حمایت، باید این مسئولیت اجتماعی را تقویت کند و خرید جنس داخلی یک مسئولیت ملی است که در کشور به دلایل گوناگون ضعیف شده است.

 وی گفت: به دلیل عدم وجود زیرساخت در کشور، زمانی گرفتن "ایزو" به راه افتاد و چند میلیون ایزوی مختلف فروش رفت که فقط 20درصد آن به شرکتهای ایرانی رسید و 80 درصد منافع آن به جیب شرکتهای خارجی صادر کننده رفت و هیچ نفعی برای تولید و اقتصاد ملی نداشت.

  وی افزود: گردش مالی و صنعت نساجی در اقتصاد ملی طبق گزارشهای رسمی 13 هزار میلیارد تومان است ولی از این مبلغ فقط 3 هزار میلیارد تومان آن از طریق تولید ملی انجام می­شود و 10 هزار میلیارد تومان از طریق واردات و قاچاق است، معنی این ارقام آن است که فرصت بسیار زیادی برای اشتغال و افزایش رفاه ملی از کشور سلب شده است.

وی در پایان اظهار داشت: به جای تبلیغ صادرات، باید ابتدا به دنبال تبلیغ تولید کیفی داخلی برویم چرا که با تولید جنس مرغوب ایرانی هم جلوی واردات گرفته می­شود هم در نهایت صادرات شکل خواهد گرفت.

دکتر حسین میرمحمدصادقی، رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی و دانشگاه جامع علمی کاربردی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عضو شورای سیاست­گذاری هشتمین کنفرانس بین­المللی برند گفت:

در سالهای دهه 60 و 70 مسأله بسته­بندی نامناسب کالاهای ایرانی خیلی مسأله ساز بود و با طرح این مسأله در سطح گسترده، بالاخره تحولی قابل توجه در این عرصه اتفاق افتاد و به نظر می­رسد طرح مسأله برند در سطح گسترده نیز بتواند مشکل را حل کرده و صاحب برندهای معتبر در سطح منطقه و جهان بشویم.

وی افزود: بحث آموزش و فراهم کردن تحصیلات دانشگاهی در این زمینه می­تواند بسیار مؤثر باشد و به نظرم اگر به صورت جدی به این مسأله توجه کنیم حتماً موفق خواهیم شد.

مهندس عبدالحسین صادقی نایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران و عضو پانل تخصصی اتاق­های بازرگانی و      تشکل­ها در هشتمین کنفرانس بین­المللی برند گفت:

برند را می­توان ایجاد کرد ولی حفظ برند از ایجاد آن به مراتب مهم تر است، در حالی که برنج ایرانی خودش برند است ما نتوانسته­ایم با برنامه­ریزی جامع و کامل در برابر برنج هندی مقابله کنیم.

مهندس مجید کشاورز مقدم نایب رئیس اتاق بازرگانی قزوین و عضو پانل تخصصی اتاق­های بازرگانی و      تشکل­ها در هشتمین کنفرانس بین­المللی برند گفت:

در گذشته برندهای ایرانی زیادی داشتیم و مردم به آن اقبال نشان می­دادند، باید آسیب­شناسی کنیم چرا مردم نسبت به کالای داخلی بی­توجه شده­اند و جای طرح این مسأله در کنفرانس برند است.

وی افزود: جلوگیری از قاچاق کالا، ساخت سریال­ها و برنامه­های صدا و سیما با ترویج کالاهای ایرانی، آموزش و پرورش در نقش­دهی به ذهن دانش آموزان و دولت با حمایت­های تشویقی از جمله عوامل اصلی شکل­گیری و حفظ و تقویت برند داخلی است.

در پایان، افشین نامورپور از همکاری صمیمانه و راهنمایی های ارزشمند رئیس و هیات رئیسه محترم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، رییس محترم کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و  نظارت بر اجرای اصل 44 مجلس و سایر نمایندگان محترم، مسئولین اتاق های بازرگانی و تشکل ها به ویژه نایب رئیس محترم اتاق بازرگانی ایران و  نیز مسئولین شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر دستگاه ها و نهادها، در جهت برگزاری هرچه با شکوه تر کنفرانس هشتم، تشکر و قدردانی نمود.

همچنین در این نشست هم­اندیشی صدیقه سادات صنعت کار، مسئول کارگروه گردشگری ورزشی انجمن اقتصاد ورزش ایران و عضو پانل تخصصی برندسازی در ورزش ایران، رضا مهدوی مدیر برندینگ همراه اول و مشاور عالی دبیرخانه کنفرانس، و برخی از اعضاء پنل تخصصی "نقش اتاق­های بازرگانی و تشکل ها در برندسازی" در هشتمین کنفرانس بین الماللی برند، از جمله: محمد صمدی رئیس اتاق بازرگانی بجنورد، ابوالحسن خلیلی عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و تهران و عضو هیأت مدیره کانون انجمن­های صنایع غذایی ایران و حمیدرضا مؤمنی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان، و مشاور کمیسیون کشاورزی اتاق ایران حضور داشتند.

شایان ذکر است، هشتمین کنفرانس بین المللی برند به عنوان معتبرترین و قدیمی ترین کنفرانس حوزه برند کشور، روزهای 11 و 12 اسفندماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار می گردد.

 علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به وب سایت رسمی کنفرانس به نشانی WWW.IRANBRANDHOUSE.IR   مراجعه فرمایند.

روحانی: به آینده بهتر کشور خوش‌بین هستم

رییس‌جمهوری برقراری امنیت کامل در استان سیستان و بلوچستان را شرط لازم توسعه این استان عنوان کرد و گفت: همه مردم،‌ قبایل و طوایف خوب و وطن دوست استان باید با در نظر گرفتن این مهم که امنیت، بستر توسعه است،‌ دولت را در برقراری امنیت کامل و توسعه استان یاری کنند.

به گزارش ایسنا حسن روحانی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان، این استان را به لحاظ استراتژیک مهم توصیف کرد و گفت: این استان به تعبیری پیشانی امنیت ملّی ایران است چرا که تماس ایران با آب‌های آزاد از این استان آغاز می‌شود.

رییس‌جمهوری با اشاره به اهمیت بندرچابهار برای سیستان و بلوچستان و همچنین کشور اضافه کرد: باید توسعه این استان از بندرچابهار پایه‌گذاری شود و از آنجا به سراسر استان گسترش یابد. یکی از راه‌های توسعه سیستان و بلوچستان اتصال این استان به مرکز و شمال کشور و به آسیای مرکزی و شرق آسیاست که برای این کار باید خطوط مواصلاتی و بویژه راه‌آهن از چابهار به میلک متصل شود.

روحانی گفت: توسعه بندر چابهار، ساخت اسکله های بزرگ و تسریع در اجرای پروژه‌های راه و راه‌آهن و اتصال این استان به شمال کشور و افغانستان ضروری است. همچنین موضوع توسعه سواحل مکران جزو برنامه های دولت خواهد بود.

وی سواحل مکران را مزیت ویژه دیگر سیستان و بلوچستان دانست و اظهار کرد: سواحل مکران دیگر ظرفیت مهم و مؤثر برای توسعه استان است که باید توسعه آن در دستور کار قرار گیرد تا استان در مسیر پیشرفت، متحول شود.

رییس‌جمهوری با اشاره به شرایط منطقه ای استان تصریح کرد: متأسفانه افغانستان و پاکستان که با سیستان و بلوچستان هم‌ مرز هستند، مشکلات امنیتی زیادی دارند و دولت بر سر انعقاد یک قرارداد بلندمدت و راهبردی با افغانستان در حال رایزنی بوده و همچنین به دنبال گسترش و ارتقاء سطح روابط با پاکستان است تا مشکلاتی که از خارج مرزها به سیستان و بلوچستان سرایت می‌کند، کاهش یابد.

روحانی با اشاره به مشکل خشکسالی که این استان و بخش بزرگی از کشور با آن رو به رو است، گفت: اصلاح روش‌های استفاده و ارتقاء بهره‌وری آب در کشور از اولویت های دولت تدبیر و امید است.

رییس‌جمهوری شرط اول توسعه را برقراری امنیت عنوان کرد و ادامه داد: قدم اول در تأمین امنیت در سیستان و بلوچستان را باید خود مردم بردارند و همه طوایف و قبایل استان برای آینده بهتر خودشان و فرزندانشان باید در تأمین امنیت استان تلاش بیشتری کنند.

روحانی اظهار کرد: البته همه طوایف، اقوام و مذاهب از سنی و شیعه با هم برادرند. همه ما مسلمان و ایرانی هستیم و وحدتی که در حال حاضر در این استان مشاهده می‌شود به عنوان یک نعمت الهی جای شکر دارد. وقتی در ۲۲ بهمن شاهد حضور همه مردم و حضور ائمه جمعه اهل تسنن و تشیع استان در کنار هم بودیم جای بسی خوشحالی بود و شرایط برای توسعه استان در چنین شرایطی فراهم تر می‌شود.

رییس‌جمهوری در ادامه سخنان خود با اظهار امیدواری نسبت به اینکه بودجه، امروز نهایی شود و در اختیار دولت قرار گیرد، تصریح کرد: دولت در تأمین منابع لازم برای توسعه کشور مشکلاتی دارد و برای ارتقاء سطح منابع مورد نیاز باید دولت و مجلس به یکدیگر کمک کنند.

روحانی با تأکید بر لزوم تعامل سازنده با جهان گفت: حفظ حقوق، منافع و عزت ملت و کشور در مناسبات خارجی جزو بدیهیات است.

وی اضافه کرد: لزوم توجه به عزت و مصلحت کشور در مذاکرات برای مسئولان مثل نیاز انسان به اکسیژن است.

رییس جمهوری گفت: دولت به دنبال گشایش برای کشور است و این کار با شعار و فریاد محقق نخواهد شد.

روحانی اظهار کرد: بنده به آینده بهتر اوضاع کشور خوش‌بین هستم و اگر همه دست به دست هم دهیم، مشکلات مرتفع خواهند شد.

رییس‌جمهوری تصریح کرد: مسائلی که نمایندگان محترم استان به آن اشاره کردند مدنظر دولت نیز هست و ان‌شاء‌الله تا زمانی که به انجام سفر دولت به استان باقی مانده، راهکارهای لازم برای حل مشکلات را کاملاً پخته و آماده خواهیم کرد، چرا که این دولت بنا دارد اگر وعده ای به مردم می دهد،‌ از قبل درباره امکان اجرای آن اطمینان حاصل کرده باشد.

وی تاکید کرد: اینکه نمایندگان محترم عنوان می کنند که مردم استان به بنده به عنوان خادم خودشان رای بالایی دادند،‌ برای بنده مایه مباهات است،‌ اما حتی اگر مردم یک رای هم به بنده نداده بودند،‌ خدمت به استان سیستان و بلوچستان و مردم آن را وظیفه خودم می‌دانستم.

نمایندگان استان سیستان و بلوچستان نیز در ابتدای این دیدار برخی از مسایل و مشکلات استان را تشریح کردند.

مزیت برخورداری از بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر نوار مرزی در استان، ظرفیت‌های ویژه و خاص کشاورزی و اقلیمی سیستان و بلوچستان، ‌ظرفیت‌های گردشگری، معادن متنوع و غنی استان، اتصال به دریا و برخورداری از مزیت آبهای آزاد و سواحل طولانی و از همه مهمتر، برخورداری از مردم وفادار و ولایتمدار مهمترین استعدادها و ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان بود که نمایندگان استان به آن اشاره کردند.

عدم استفاده مناسب از ظرفیت‌های مرزی از جمله تجارت مرزی، مشکل ناامنی که با توجه به طراحی‌ها و بدخواهی‌های دشمنان نظام و تمرکز و توجه آنان در نقاط مرزی سیستان و بلوچستان را دچار مشکلات مضاعف کرده است، گستردگی استان، بیکاری فراگیر، خشکسالی، بادهای موسمی و ریزگردها، ضعف استان در زمینه راه‌های مواصلاتی و راه‌آهن، عدم بهره‌مندی از امتیازات مرزنشینی و خشکسالی برای مردم استان و عدم بهره‌گیری از نیروهای بومی در مدیریت استان از مهمترین مشکلاتی بود که نمایندگان سیستان و بلوچستان در این جلسه به آن اشاره کردند.