خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

‌فرود اضطراری هم کودک 9 ماهه را نجات نداد


مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در ساعت یک و شش دقیقه بامداد، هواپیمای زاهدان - تهران که حامل یک بیمار بود، فرود آمده و تکنیسین‌ها کودک 9 ماهه‌ای را که دچار "دیسترس" تنفسی شده بوده، تحویل گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کویر، دکتر سید"جعفر ترابی" با اشاره به فرود اضطراری بامداد امروز هواپیمای زاهدان به تهران در فرودگاه کرمان اظهار کرد: در ساعت 26 دقیقه بامداد امروز بیستم فروردین ماه از فرودگاه کرمان با مرکز اورژانس تماس گرفته می شود که هواپیمایی قرار است فرود اضطرای در این فرودگاه داشته باشد.

وی افزود: بلافاصله تکنیسین‌های مرکز به همراه یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شده و در کنار باند منتظر فرود هواپیمای مذکور ماندند.

وی ادامه داد: در ساعت یک و شش دقیقه بامداد، هواپیمای زاهدان - تهران که حامل یک بیمار بود، فرود آمده و تکنیسین‌ها کودک 9 ماهه‌ای را که دچار "دیسترس" تنفسی شده بوده را تحویل گرفتند.

ترابی تصریح کرد: این کودک 9 ماهه که دچار بیماری قلبی بود برای درمان عازم تهران بود که در میانه راه دچار مشکل شده و یکی از مسافران هواپیما متخصص اطفال بوده و فرود اضطراری هواپیما را خواستار می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس بررسی‌هایی که انجام شد، دو روز قبل تشخیص بیمار قلبی برای این کودک 9 ماهه داده شده بود که خانواده او، کودک را برای درمان به تهران می‌بردند.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ‌نیروهای اورژانس در ساعت یک و 14 دقیقه بامداد ‌این کودک را به بیمارستان منتقل کردند که در طول راه نیز اقدامات احیاء اولیه داخل آمولانس صورت گرفته است.

وی افزود: پس از تحویل کودک به اورژانس اطفال بیمارستان افضلی پور، اقدامات احیاء پیشرفته و لوله گذاری برای کودک در بیمارستان انجام می‌شود که متاسفانه موفقیت آمیز نبوده و کودک در اورژانس اطفال بیمارستان فوت می‌کند.

ترابی با بیان اینکه فوریت‌ها کاری بین بخشی است و چند سازمان با هم همکاری می کنند تا حداکثر اقدامات درمانی برای یک نفر انجام شود، ادامه داد: در این حادثه بر خلاف اینکه نتیجه ناگواری به همراه داشت، اما همکاری خوبی را ‌در فرودگاه، مرکز اورژانس و بیمارستان افضلی پور شاهد بودیم که مسلما اگر این حادثه در ساعت ترافیک بود، همکاری سازمان‌هایی مانند راهنمایی و رانندگی را نیز به دنبال داشت.

وی از زحمات و تلاش‌های مسوولان فرودگاه کرمان به واسطه اطلاع رسانی به موقع، پرسنل اورژانس برای انجام اقدامات اولیه و پرسنل اورژانس اطفال بیمارستان افضلی پور در راستای انجام اقدامات درمانی قدردانی کرد.

ترابی گفت: در این راستا وجود امکانات حمایتی در مراکز تجمعی مانند هواپیما احساس می‌شود و مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه آمادگی خود را در جهت آموزش پرسنل پروازی و کنترل تجهیزات مورد نیاز در کلیه پروازها اعلام می‌دارد.

امکان دسترسی محدود به سامانه رفاهی


همزمان با آغاز ثبت نام مرحله دوم هدفمندی سامانه رفاهی با اختلال مواجه شد اما در حال حاضر با گذشت بیش از 14 ساعت از زمان ثبت نام امکان دسترسی محدود به سامانه رفاهی فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق اعلام رسمی نام نویسی از نخستین گروه از سرپرستان خانواری که قصد دریافت یارانه نقدی داشتند از ساعت 12 دیشب در سامانه رفاهی آغاز شد این مساله در حالی بود که تنها یک گروه از جمعیت کشور که شماره سمت راست ملی‌شان صفر بود حق ثبت نام در روز نخست را داشتند. اما طبق بررسی‌های به عمل آمده و مراجعه پیاپی مردم از شب گذشته و نخستین دقایق ثبت نام این سامانه با اختلالی مواجه شده که ثبت نام و تایید نهایی را غیر قابل امکان می‌کند و مراجعه کنندگان با این پیام "سامانه در حال بروز رسانی است بعدا مراجعه کنید" مواجه می‌شوند.

در این رابطه مسوولان سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها نیز از ارائه هر گونه پاسخ شفاف طفره می روند اما به صورت تلویحی ایجاد اختلال در سایت رفاهی را تایید می‌کنند.

باید دید با توجه به محدودیت زمانی در نظر گرفته شده توسط دولت در نام نویسی خانوارهای مختلف افرادی که نتوانسته‌اند در طول ساعات گذشته ثبت نام کنند آیا امکان این را خواهند داشت که تا پایان ساعات روز بیستم فروردین نام نویسی خود را نهایی نمایند و یا این‌که دولت مجبور خواهد شد به دنبال این اختلال نام نویسی را تمدید کرده و روزهای بیشتری را به آن اختصاص دهد.

اختلال در سیستم رفاهی

با توجه به شلوغی بسیار بالای سایت رفاهی در طول ساعت‌های گذشته در بسیاری از موارد حتی صفحه اصلی این سامانه نیز قابل رویت نیست، اما در زمان‌هایی که صفحه اصلی آن بالا می‌آید در مراحل مختلف نام‌نویسی با مشکلات و ایراد‌های مختلفی از نام‌نویسی مراجعان جلوگیری می‌کند.

یکی از اصلی‌ترین این ایراد‌ها در ارائه‌ی کد امنیتی موجود در صفحه دوم فرم‌های ثبت‌نامی است. در این حالت وقتی که مراجعان قصد وارد‌کردن کد امنیتی را دارند هیچ صفحه‌ای نمایش داده نمی‌شود و سامانه ایراد غلط‌ بودن خود را می‌دهد.

یکی‌دیگر از اصلی‌ترین ایراد‌های گزارش شده در طول ساعات گذشته نیز مربوط به ثبت‌ نشدن شماره ملی تمام اعضای خانواده در بخش سوم فرم‌های ثبت‌نام است که علی‌رغم وارد کردن تمام شماره‌های ملی اعضای خانوار سامانه ایراد کافی‌نبودن نام اعضاء را می‌دهد و به این ترتیب از ثبت‌نام نهایی جلوگیری می‌کند.

سومین ایراد نیز مربوط به انتخاب نام شهرستان محل زندگی است که سایت در بسیاری از موارد در بازکردن شهرستان‌ها استان محل زندگی هیچ‌گونه واکنشی نشان نداده و پنجره مربوط به شهرستان‌های استان محل زندگی را باز نمی‌کند.

اختلال در سایت رفاهی

اختلال ادامه دارد

با گذشت بیش از چند ساعت از آغاز رسمی فرآیند ثبت نام در سامانه رفاهی این سایت همچنان با مشکلاتی متعددی روبرو بوده و مردم هنوز امکان ورود به آن را و ثبت نام پیدا نکرده‌اند.

در صورتی که این روند ادامه یابد پیش بینی می شود با توجه به ترافیک بالای متقاضیان دریافت یارانه نقدی در این سایت مشکلات چند برابر شده و امکان بهبود وضعیت نیز در کوتاه مدت بوجود نیاید این امر درحالی است که با توجه به محدودیت زمانی در نظر گرفته شده افرادی که شماره کارت ملی‌ آن‌ها صفر است تنها امروز را مهلت دارند تا ثبت نام کنند و این سامانه باید از فردا آماده پذیرش گروه جدیدی از سرپرستان خانوار باشد.

تلاش‌های خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسنا تاکنون برای تماس با مسوولین سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها هیچ نتیجه‌ای نداشته و هیچ یک از آن‌ها علاقه‌ای به پاسخگو بودن درباره دلایل اختلال در سایت رفاهی و همچنین ارائه زمانی دقیق برای مهیا شدن دوباره سایت برای ثبت نام مردم ندارند.

پیگیری‌های صورت گرفته از وزارت ارتباطات حاکی از آن است که جلساتی در این وزارت خانه تشکیل شده و مقرر شده است تمام موضوعات مربوط به یارانه از سوی سازمان هدفمندی اعلام شود و وزارت ارتباطات در این زمینه پاسخگو نخواهد بود.

امکان دسترسی محدود به سامانه رفاهی

طبق آخرین اخبار به دست آمده دسترسی به سامانه رفاهی به صورت محدود بهبود یافته و برخی از خانوارها موفق شده‌اند در این سایت نام نویسی کنند.هرچند همچنان گلایه‌های بسیاری به دلیل کندی و ایرادهای موجود در مراحل نام نویسی به چشم می خورد. در حالی که تا پایان زمان نام نویسی گروه نخست مردم کمتر از 10 ساعت باقی مانده، هنوز هیچ یک از مسوولان اقتصادی دولت و سازمان هدفمندی یارانه‌ها در رابطه با اختلالات به وجود آمده در سامانه رفاهی اظهار نظر رسمی ارائه نکرده‌اند.

ربیعی: مشکلی در سیستم ثبت نام وجود ندارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره گزارشاتی مبنی بر وجود اختلال در روند ثبت‌نام‌ هدفمندی یارانه‌ها توضیح داد:آقای شریعتمداری امروز گزارشی را ارائه کردند که در آن این موضوع مدنظر قرار گرفته بود که پیش‌بینی‌های لازم در همه موارد انجام شده است و ان‌شاءالله مشکلی پیش نمی‌آید.

ربیعی گفت: هم‌اکنون سیستم ثبت‌نام‌ها کار خود را انجام می‌دهد و مشکلی در این باره وجود ندارد.

جهانگیری: دولت به حساب‌ مردم سرک نمی‌کشد

توضیحات معاون اول رییس‌جمهور درباره هدفمندی یارانه‌ها



معاون اول رییس‌جمهور گفت: هرچقدر مردم بیش‌تر از دریافت یارانه انصراف دهند دولت خواهد توانست به بخش‌هایی مثل امنیت غذایی، بیمه، تولید، اشتغال و محیط زیست توجه بیش‌تری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسحاق جهانگیری سه‌شنبه شب در گفت‌وگو با شبکه اول سیما با مورد توجه قرار دادن ثبت نام دومین مرحله از هدفمندی یارانه‌ها گفت: از آن‌جا که مجلس به ما تکلیف کرده است که یارنه نقدی فقط به خانواده‌های متقاضی و نیازمند داده شود ما به این نتیجه رسیدیم که لازم است تا ثبت نام جدیدی انجام شود. در همین راستا درباره ملاک نیازمند بودن بسیار بحث شد و این موضوع مد نظر قرار گرفت که نیازمند در تهران با نیازمند در روستاها متفاوت است.

او با بیان این که ملاک‌های دیگری چون تعداد افراد خانواده و وجود بیمار صعب‌العلاج را مدنظر قرار داده‌ایم خاطرنشان کرد: در این روند به جای این که دولت وارد سیستم حذف اجباری شود از مردم کمک خواسته و مسائل را با مردم صادقانه درمیان گذاشته است و مطمئن است که مردم مثل همیشه کمک خواهند کرد.

معاون اول رییس‌جمهور در ادامه با تشکر از نخبگان، دانشگاهیان و همه کسانی که در این روزها به رییس‌جمهور نامه نوشتند و از اخذ یارانه اعلام انصراف کردند گفت: چنین موجی دولت را امیدوار کرد که این راه، راه درستی است. راهی که مردم بر اساس برداشت خود از زندگی‌شان می‌گویند که نیازمند هستند یا نه.

وی اظهار کرد: ما از کسانی که وضع مالی خوبی دارند خواهش می‌کنیم از دریافت یارانه انصراف دهند. هم‌چنین به کسانی که 5 تا 10 درصد یارانه در زندگی‌شان تاثیر گذار نیست این موضوع را می‌گوییم که انصراف دهند. اما نسبت به کسانی که نمی‌توانند مدیریت کنند درخواستی نداریم و نمی‌خواهیم مردم به مشکل بیفتند.

جهانگیری اظهار کرد: ثبت‌نام نکردن در زمان معین به معنای انصراف است و هرچقدر مردم بیش‌تر انصراف دهند دولت خواهد توانست به بخش‌هایی مثل امنیت غذایی، بیمه، تولید، اشتغال و محیط زیست توجه بیش‌تری کند.

در ادامه از جهانگیری پرسیده شد آیا دولت برای این که به این موضوع برسد که چه کسانی نیازمند هستند می‌خواهد به حساب مردم سرک بکشد و به حریم شخصی آن‌ها وارد شود و دارایی‌های آن‌ها را کنترل کند؟ که او گفت: یکی از مهم‌ترین سرمایه‌هایی که این دولت در اختیار دارد اعتماد مردم به دولت است. ما به این سرمایه معتقدیم ضمن این که معتقدیم بخش خصوصی محور و مدار فعالیت‌های اقتصادی باشد.

جهانگیری تاکید کرد: این دولت به هیچ وجه از خطوط قرمزی که منجر به آسیب رساندن به اقتصاد کشور شود عبور نخواهد کرد و تصور این که در دولت کسی بخواهد به حساب مردم و مسائل محرمانه آن‌ها دست‌درازی کند و سرک بکشد در دولت مطرح نبوده و نیست. بانک‌های اطلاعاتی وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد.

در ادامه از معاون اول رییس جمهور پرسیده شد، برخی که حتی تمکن مالی دارند معتقدند که یارانه برای آن‌هاست و می‌خواهند این پول را به نیازمندانی که می‌شناسند بدهند و این دغدغه را دارند که اگر انصراف دهند پول آن‌ها چه می‌شود؟ آیا دولت در این‌باره شفاف‌سازی خواهد کرد که جهانگیری در این خصوص گفت: ما با مردم وارد تعامل متقابل شدیم و مردم هم به درخواست نخبگان و بزرگان‌شان پاسخ می‌دهند ضمن اینکه ما درباره این موضوع متفاوت از بودجه عمل می‌کنیم و در بخش‌هایی چون درمان و امنیت غذایی اقشار ضعیف و مواردی از این دست سرمایه گذاری خواهیم کرد. حال کسانی که فکر می‌کنند خودشان به یک نیازمند کمک کنند بدانند که اگر این پول به دولت داده شود دولت می‌تواند به حجم انبوهی از مردم کمک کند.

معاون اول رییس‌جمهور قول داد که هر سه ماه یک‌بار گزارش هزینه کرد را به اطلاع مردم برساند.

او هم‌چنین درباره احتمال تغییرات در قیمت‌ها در آینده گفت: در مورد بخش‌های اصلی که مستقیما در زندگی مردم تاثیر دارد صحبت شده است. در مورد یکی دو مورد از کالاهای حوزه انرژی مطلب وجود دارد که دولت درباره آن‌ها تصمیم گیری نکرده است.

وی با بیان این که جلوگیری از افزایش تورم و قیمت‌ها مهم‌ترین سیاست دولت در سال 93 است گفت: کسانی که فکر می‌کنند تا 10 درصد با حذف یارانه از منابع درآمدی‌شان کم می‌شود مطمئن باشند با اقداماتی که دولت در جهت کاهش تورم انجام خواهد داد این موضوع تاثیر به‌سزایی در زندگی‌شان نخواهد گذاشت و هزینه‌های زندگی‌شان کاهش پیدا خواهد کرد.

بعد از تغییر جدید، قیمت حامل‌های انرژی تا پایان سال تغییر نمی‌کند

جهانگیری در پاسخ به اینکه در قیمت حامل‌های انرژی تغییراتی خواهیم داشت؟ اظهار کرد: در سال 93 آخرین تصمیمی که برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی گرفته می‌شود تا پایان سال تغییر دیگری نخواهد کرد. مسائلی پیش روی ماست که باید به آن‌ها برسیم و قیمت حامل‌های انرژی هر اتفاقی که بیفتد، بعد از یک تغییر جدید، تا پایان سال همان مقدار خواهد بود.

از معاون اول رییس‌جمهور درباره وضعیت جاماندگان از ثبت نام برای دریافت یارانه‌ها پرسیده شد و این موضوع عنوان شد که آیا دولت به کسانی که از ثبت‌نام‌ها جابمانند توجه می‌کمند یا آن‌ها را رها خواهد کرد که وی گفت: همه کارهایی که انجام می‌دهیم به خاطر مردم است و دولت خودش را خدمت‌گذار مردم می‌داند و به آن‌ها اعتماد دارد و هیچ وقت راضی نمی‌شود که هیچ فرد یا خانواری در گوشه‌ای از کشور به دلیل این که نتوانسته ثبت‌نام کند رها شود. البته برای ثبت‌نام زمان‌بندی اعلام شده و ما فکر نمی‌کنیم نگرانی وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مسیر پیش‌رو برای کنترل بازار و تثبیت قیمت‌ها و جلوگیری از سوء استفاده‌های برخی افراد مکانیزم‌هایی در نظر گرفته شده است یا خیر؟ گفت: یکی از دستاوردهای این دولت ایجاد آرامش در بازار و مردم است. ما فراموش نمی‌کنیم که در مورد قیمت کالاها و ارز چه اتفاقاتی افتاد. این دولت وارد برخوردهای خشن و تند با متخلفان نشده است و به هر ترتیب ما در جهت تامین کالاهای مردم پیش‌بینی‌های کافی کرده‌ایم و ذخیره‌سازی که باید انجام می‌شد انجام شده است.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان این که ما در مورد کالاهای اساسی کنترل جدی خواهیم داشت، افزود: در حال حاضر رابطه خوبی بین فعالان اقتصادی و دولت وجود دارد و سعی می‌کنیم با مشورت آن‌ها کار را پیش ببریم؛ ضمن این که اگر خدای نکرده عده‌ای بخواهند سوء استفاده‌هایی داشته باشند دولت ابزارهایی دارد که از موضوع جلوگیری کند.

او در پایان گفت: مردم مطمئن باشند دولت به هیچ وجه وارد سخت‌گیری نسبت به مردم نمی‌شود. ممکن است برخی سایت‌ها که کنترلی روی آن‌ها نیست مطالبی به دولت نسبت بدهند که صحیح نباشد و من این را بگویم که حقوق شهروندی (در بحث هدفمندی یارانه‌ها) کامل رعایت می‌شود و در این راستا گزارش‌های خوب و به موقعی را به مردم ارائه خواهیم کرد.

هیلاری کلینتون در فکر نامزدی انتخابات ریاست جمهوری 2016

وزیر خارجه سابق آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا در فکر رهبری ایالات متحده است یا خیر، گفت: من به نامزدی برای انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا فکر می‌کنم.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا در جریان یک کنفرانس بازاریابی و تجارت در سن فرانسیسکو به مساله پیشتازی دموکرات‌ها در انتخابات در صورت نامزدی در این روند اشاره کرد و گفت: به واقع تلاش می‌کنم تا به افرادی که از من درباره نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 سئوالاتی می‌پرسند، صادقانه و به وضوح جواب دهم.

وزیر خارجه سابق آمریکا افزود: من درباره نامزدی در این انتخابات فکر می‌کنم اما ترجیح می‌دهم کمی بیشتر وقت بگذارم.

هیلاری کلینتون که پیشتر در انتخابات ریاست جمهوری 2008 از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا شکست خورده بود در ادامه گفت: ایالات متحده در حال تجربه یک برهه از عملکرد نامناسب سیاسی است. من این مساله را زمانی که وزیر خارجه بودم مشاهده کردم.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کلینتون هم‌چنین با ستودن اقدامات گروه موسیقی مخالف پوتین، آن‌ها را زنانی جوان، شجاع و قوی دانست که اجازه ندادند تا صدایشان و خواسته‌هایشان خاموش شود.

هیلاری کلینتون و اعضای این گروه موسیقی با یکدیگر در جریان نشست جهانی در نیویورک دیدار کردند.

پاسخ 12 سوال کلیدی متقاضیان دریافت یارانه


با توجه به آغاز ثبت نام متقاضیان یارانه نقدی در فاز دوم اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها، پایگاه اطلاع رسانی دولت به 12 سوال کلیدی متقاضیان پاسخ داد.

مشروح این سوالات و پاسخ به آنها به شرح ذیل است:

سوال اول: از چه اشخاصی ثبت نام می شود؟


در این مرحله صرفا از سرپرست خانوارهایی ثبت نام به عمل می آید که در اسفند ماه سال 1392 یارانه دریافت نموده و یا تا تاریخ 22 اسفند 1392 از طریق پلیس +10 ثبت نام نموده اند.

سوال دوم: اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشیم چگونه ثبت نام کنیم ؟

ج: می توان با در دست داشتن کارت ملی خود و افراد تحت تکفل به ادارات کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور، دفاتر خدمات روستایی ICT و دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر خدماتی پلیس +10 و دفاتر خدماتی روستایی پست بانک مراجعه نمود.

سوال سوم: آیا می توان اطلاعات ثبت شده را اصلاح کرد؟

ج: با توجه به اینکه تنها یکبار می توان ثبت نام نمود، پیشنهاد می شود پیش از ورود به سامانه، ابتدا اطلاعات شماره ملی افراد تحت تکفل خود که برای آنان یارانه دریافت کرده اید را یادداشت نموده و سپس اقدام به ثبت نام نمایید. لازم به ذکر است که بعد از ثبت نهایی و خروج از سامانه، امکان اصلاح وجود ندارد.

سوال چهارم: در مورد ثبت تغییرات تعداد خانوار( تولد، ازدواج، طلاق و فوت) چه باید کرد؟

ج: در صورتی که تغییرات تعداد خانوار از طریق پلیس +10 تا تاریخ 22 اسفند ماه 1392 اعلام شده باشد و یا بطور خودکار از طریق اداره ثبت احوال اعلام گردیده باشد، سرپرست جدید با مراجعه به بانک و ثبت حساب یارانه ای در سامانه سازمان می تواند ثبت نام نماید درغیر اینصورت توصیه می شود تغییرات تعداد خانوار و یا ثبت نام خانوارهای جدید به زمان دیگری که پس از پایان مهلت ثبت نام انجام خواهد شد موکول گردد.

سوال پنجم: آیا در وارد کردن شماره ملی و شماره حساب علاوه بر درج عدد افزودن سایر نشانه های غیر عددی مانند . یا – مجاز است؟

ج: خیر – بایستی در وارد کردن شماره ملی سرپرست خانوار و شماره حساب یارانه ای صرفاً اعداد مندرج در کارت ملی و شماره حساب یارانه ای درج گردد.

سوال ششم: اگر شماره حساب یارانه ای خود را نداشته باشیم چه کنیم؟

ج: در صورتی که شماره حساب یارانه ای خود را در دسترس ندارید می توانید با مراجعه به بانک خود آن را اخذ و یا از طریق دریافت مانده حساب از خود پرداز بانک مربوطه، آنرا دریافت کرد.

سوال هفتم: اگر شماره حسابی در سامانه پذیرفته نشود چه باید کرد؟

ج: در صورتی که شماره حسابی اعلام نکرده اید و یا شماره حساب شما در سامانه پذیرفته نشود با مراجعه به بانک،شماره حساب خود را در سامانه رفاهی وارد و سپس اقدام به ثبت نام نمایید.

سوال هشتم: چنانچه فردی شماره تلفن همراه نداشته باشد چه باید بکند؟


ج: ارتباط سازمان با سرپرست خانوار از طریق شماره تلفن همراه مقدور می باشد لذا در صورت نداشتن خط تلفن همراه توصیه می شود که نسبت به تهیه خط تلفن همراه اقدام نماید در غیر اینصورت صرفاً نسبت به اعلام شماره تلفن همراه شخص مورد اعتماد خود اقدام نماید.

سوال نهم: شماره شناسایی چیست و چه کاربردی دارد؟
ج: پس از تکمیل ثبت نام، شماره شناسایی 4 رقمی به شماره تلفن همراه اعلامی در فرم تقاضای دریافت یارانه نقدی ارسال می شود که این شماره در مراحل بعدی جهت احراز هویت به منظور مشاهده اطلاعات و دریافت سایر پیام های اعلامی از سوی سازمان مورد استفاده قرار می گیرد.

سوال دهم: منظور از ماده 10 قانون هدفمندکردن چیست ؟

ج: ماده( 10) دریافت کمک ها و یارانه های موضوع مواد (7) و (8) این قانون منوط به ارائه اطلاعات صحیح می باشد. درصورت احرازعدم صحت اطلاعات ارائه شده، دولت مکلف است ضمن جلوگیری از ادامه پرداخت، درخصوص استرداد وجوه پرداختی اقدامات قانونی لازم را به عمل آورد. اشخاص در صورتی که خود را برای دریافت یارانه ها و کمک های موضوع مواد (7) و (8) این قانون محق بدانند می توانند اعتراض خود را به کمیسیونی که در آئین نامه اجرائی این ماده پیش بینی می شود ارائه نمایند.

سوال یازدهم: منظور از بند «الف» ماده 7 قانون هدفمندکردن چیست؟

ج: ماده (7) بند «الف» یارانه در قالب پرداخت نقدی وغیر نقدی با لحاظ میزان درآمد خانوار نسبت به کلیه خانوارهای کشور به سرپرست خانوارپرداخت شود.

سوال دوازدهم: منظور از بند «و» تبصره 21 قانون بودجه سال 1393 چیست ؟

ج: بر اساس این بند یارانه نقدی صرفاً به سرپرستان خانوار‌های متقاضی که به تشخیص دولت نیازمند دریافت یارانه باشند، پرداخت می‌گردد یعنی مجموع درآمد سالانه آنها کمتر از رقم تعیین شده توسط دولت باشد.

افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی نیز باید در موعد تعیین‌شده به مراکز ثبت‌نام مراجعه نمایند.

چنانچه پس از تحقیق مشخص گردید که اشخاص با درآمد بیشتر از مبلغ فوق اقدام به دریافت یارانه کرده‌اند به‌میزان سه برابر یارانه دریافتی جریمه می‌شوند.